måndag 28 september 2015

Poesi - Mitt hjärta vet en hemlighet

(Poetry in Swedish - can be translated on request; just send me a mail.)
Mitt hjärta vet en hemlighet
En vacker berättelse
En underbar lek.


Månskenet skiner sitt vackra sken
Lyser upp himlarna
O denna vackra saga
Som spelas ut på lövbeklädda ängar
Detta äventyr
Ett mysterium som gömmer sig i alldaglighetens skuggor


Under den bara stjärnhimlen
I stillheten finner jag vila
Under stjärnhimlen som vittnar om livets gåta.


Hjärtat klappar ömma slag
En blomsterbädd masserar ömt mitt hjärta
Liljekonvaljen blommar på kärlekens bäddar
Skönheten omfamnar mitt hjärta
Ömma ord som går så djupt, så djupt


Smälter lager på lager av frost och is
Öppnar upp för kärlekens vår
Där blommar och bin leker i harmoni
Där flöjtens toner mjukt vibrerar genom den färska vårbrisen
Förenar sig med vårfåglarnas fagra stämma
Hjärtat stämmer med i deras allsång
Hjärtat dansar i månets sken
Tar mjuka skutt till rytmen av hennes bultande slag; och expansionen av varje andetag





Anders Branderud, 28 september 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar