lördag 28 november 2015

Poesi, Dansa livets dans med tillförsikt

Med glädjefyllda poetiska skutt
Vandrar jag långsamt på livets väg
Mina fötter bär mig
Känner jordens fasthet och grundande
Vandrar i tillförsikt
Om Livets nådhet och godhet

Solens ljuvliga strålar värmer mitt ansikte
Känner vindens kalla bris
Ömt smeka min kind
Njuter av Livet
Av ögonblicket
Av mitt andetag
Livets vatten porlar från hennes rika källa.

Det finns inga måsten och inga krav
Bara varande i Livets hav

Anders Branderud, November 2015



Det här är en fin artikel om val och om tillförsikt:
http://elisabethlabbaci.se/om-att-valja

2 kommentarer:

  1. Vilka fina dikter du skriver! Och tack för att du delar min artikel <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina fina ord! <3
      Och tack för att du sprider ljus och kärlek!

      Radera